søndag 24. april 2011

16/52: Egg

Sent ute denne gangen også, men vi har hatt ferie uten tilgang til nett. Bildene er dog tatt i uke 16... Her er mitt bidrag til ukens tema. Et noe dystert og trist bilde egentlig. Jeg valgte dette fordi jeg syns at det er litt anderledes - det forteller en historie.

Egget og treet.


Her er de andres løsninger =)=) :
Jelrik Nylund-van Berkel: Pure egg
Line Storlid 
blanda ” egg”
Yngve Thoresen: 
Glowing Egg
Anne Ueland: 
Finally In Freedom
Naturglede: 
Flere egg!





Jeg legger ved noen andre bilder av egget også - the happier one...



I want to break free - and I did!


 Egg på snø

 Solegg


Sneaking out...
- eller: Jeg lister meg så stillt på tå når jeg skal ut av skallet... =)

8 kommentarer:

  1. Det øverste bildet som du bidrar med her, er helt fantastisk. Her har du fødsel, nakent og rent, treet bakenfor som viser oppvekst, og så har du alvoret i ansiktet i sneen i bakgrunnen. Det sjokket å bli voksen, alt man må ta stilling til, sjokka og skremt på samme tid, som jeg klarer å lese ut fra ansiktet i sneen. Dette er noe av det råeste jeg har sett på lenge, så anderledes og så fantastisk. Og ikke minst det beste innslaget hos X/52 denne uka. Lyssettingen topper det hele. Gratulerer Sonja, dette bildet er fantastisk :)

    SvarSlett
  2. Etter En ekstra grundig studering av bildet ditt Sonja og jeg må bare si at det blir kåret til det dypeste sterkeste bildet og ikke vemodigste. FOR et fantastisk bilde.Det som er å se i bildet er helt fantastisk og unikt. Aldri sett noe lignende.Skriver ikke hva jeg ser, de andre må se de på sin måte, men jeg er dypt imponert over bidraget ditt. Det rører meg sterkt. Nå snakker jeg kun om det øverste bildet. "APPLAUS" !

    Varm klem fra meg;O)

    SvarSlett
  3. Knall Sonja, dype assosiasjoner, egget som spiren til liv ved siden av treet som ser dødt ut. Liv og død, sterkt.

    SvarSlett
  4. Tusen takk skal dere ha, damer. Jeg rødmer her jeg sitter! =)

    SvarSlett
  5. Spennende serie..jeg elsker det anderledes mest,,!!

    SvarSlett
  6. Skal si her ligger mange følelser innunder, jeg ser jeg ser og jeg ser, jeg tenker jeg tenker og jeg tenker, og jeg liker det Sonja!!

    Du er en kreativ sjel, og solegga her vare jo bare så rå!!! (i dobbel forstand)de også. Innertier jente.

    Anneklem

    SvarSlett
  7. For en kreativitet da! Dette var herlige bilder. Jeg falt for det første eggebildet og det med I want to breake free. :)

    SvarSlett
  8. Tusen takk skal dere ha for hyggelige kommentarer, Isidoros, Anne og Randi! =) - og Anneklemmen gjorde godt! =)

    SvarSlett