lørdag 30. april 2011

17/52 Kontraster

I går var jeg i teater og fanget kontraster i stykket "En midtsommernattsdrøm". Stykket var fyllt med motsetninger og kontraster; hat og begjær, lykke og tristhet, makt og maktesløshet, mennesker og overjordiske, indianere og nemoer, løver og harer - you name it!
Dette bildet viser èn person (PUCK) spilt av to personer. Den ene lys blond, den andre mørk blond og de spiller i herrekær selv om de begge er damer. Sort og hvitt er også en stor del av bildet. Knall rød leppestift mot lys hud er også kontraster i bildet. Hender utover, hender innover, smilemunn, rund munn, romantisk symbol i knappehullene til de straighte dressene.
Talentet til ungdommen var ikke kontrastfyllt - de spilte veldig bra alle sammen! BRAVO!!!




De andre har tolket kontraster på denne måten: =)


Sonja Middelhuis Kontraster i en midtsommernattsdrøm
Naturglede/Randi Lind Vårens kontraster
Anne Ueland Chess
Ståle Ertzgaard: Storveis
Jelrik Nylund-van Berkel: The Burned House
Yngve Thoresen: Fire And Ice
Line Storlid:Sand & kontraster
Anne:Vann
Vibeke Prestmo Valestrand: Lys og skygge




Flere bilder fra forestillingen: ;)










14 kommentarer:

  1. Så ut som et morsomt og spennende teaterstykke.
    Flotte fotos også Sonja.
    Ha en fin fin søndag
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  2. Kjempebidrag til ukas utfordring! Dette likte jeg veldig godt, både fordi bildet var gnistrende godt og fordi det var så heeeelt annerledes enn noe jeg har tenkt. Så moro med ulik kreativitet!

    SvarSlett
  3. Hjertelig takk for kommentarer, Håvard og Ståle! =)

    SvarSlett
  4. SÅ kreativt og for en knallbra løsning. Kjempe orginalt og skikkelig stilig var det Sonja. Du og du så morsomt å se som også ståle sier utrolig ulike former for kreativitet! Uke tema kontraster løst som her er bare genialt! Well done woman;O))))))

    SvarSlett
  5. Jeg rødmer igjen, jeg Line! Du og du for noen kommentarer du gir meg...=) Tusen takk, woman! =)

    SvarSlett
  6. Dette bildet bugner av kontraster. Utrolig flott og det ser ut at ungdommen både koste seg og la igjen veldig bra teaterspill. Flott levert Sonja (forresten Sonja, er du Nederlandsk? Etternavnet ditt høres veldig Nederlandsk ut :-)

    SvarSlett
  7. Tusen takk Jelrik! Ja, jeg er nederlandsk (men født i Norge). Foreldrene mine flyttet til Norge i 1958. =) Og du? Halvt belgiser? Da kan vi jo snakke hemmelig språk sammen...=D

    SvarSlett
  8. SÅ vanvittig bra Sonja, dette bidraget var virkelig kreativt og ikkje minst ett veldig morsomt og kult bilde. Her har du virkelig fanget kontrastene. Er nesten som jeg føler jeg er tilstedet her, virker til å ha vært ett morsomt stykke?. Flott levert :)

    SvarSlett
  9. Idèen din + det ferdige resultatet = en uslåelig kombinasjon.
    Dette var veldig bra, og du har fanget et uttrykk på de to som er knall.
    Effektfullt.

    SvarSlett
  10. Ønsker meg fullformat jeg. Om jeg tar bilder på ISO 3200 egner de seg knapt til å trykke på et frimerke... Er ekstremt sjelden høyere enn 400, da det går kraftig utover kvaliteten.

    Flotte bilder!

    SvarSlett
  11. Tusen takk skal dere ha for veldig hyggelige kommentarer Anne og Vibeke!
    Yngve: Ja, jeg er kjempefornøyd med kameraet mitt (skulle bare mangle). Du skal se at èn dag blir ønsket ditt oppfyllt! Takk for kommentaren! =)

    SvarSlett
  12. Teater er morsomt og bildet var kjempetøft!!!
    Faktisk så er jeg litt en sånn selv, en dame i herreklær, he he :-)

    SvarSlett
  13. Så ut som en morsom konsert. Flott med musikk og sang, med kontraster. Flotte skarpe bilder du hadde!Ha en fin dag videre :D

    SvarSlett
  14. Takk skal dere også ha, Anne og Randi! =)=)

    SvarSlett