søndag 20. mars 2011

11/52 Temaet for uken er "Flukt"

Jeg har tatt hundrevis av bilder av småfuglene på mateplassen i det siste. Det er veldig vanskelig å få et skarpt bilde - for de flykter med èn gang jeg stikker kameraet ut av dørsprekken...=) Ettersom temaet var FLUKT denne uken, så tenkte jeg at jeg fikk ta et bilde som viser småfuglenes flukt med èn gang de oppdager meg. Det var vanskelig det også - de er så raske!
Her fikk jeg ett som jeg ble ganske fornøyd med. Det optimale hadde vært om fuglens kropp hadde vært skarp med bare vingene i bevegelse. Jeg fikk det nesten til.... =)



Se hva de andre deltakerne har fått til! :)

Jelrik Nylund-van Berkel: Flowerpower
Vibeke Prestmo Valestrand: Trying to escape
Ståle Ertzgaard: Hverdagsflukt
Anne: 
Flukt
Randi Lind: 
Ekornflukt
Line Storlid:
Virkelighetsflukt
Sonja Middelhuis: 
Flukt fra fatet
Yngve Thoresen: 
A Safe Place For Books
Stein-Evert Pettersen: 
Flukt
Vanja S. Lund: 
Plopp
Geir Ertzgaard: 
Hvis blikk kunne drepe.


16 kommentarer:

  1. Syns ikke det gjør noe at det var litt uskarpt/ikke som du ønsket jeg. Et knallstilig bilde og det å vise fuglens ville umidellbare flukt gjør at jeg nesten kjenne den lille spirrivippens hjerteslag. Herligt fanget og glimrende løsning på ukens tema Sonja;O)

    En fin fin Søndagskveld ønsker jeg deg;O)

    SvarSlett
  2. Hei Line! Du kom inn!!! Jeg fikk feilmelding og måtte gå en omvei for å komme inn hit fr a X/52. Jeg sliter skikkelig med disse linkene og ser også at jeg har fått det inn to ganger på x/52....=P Men, men...

    Tusen, tusen takk for hyggelig kommentar! =)

    SvarSlett
  3. Nydelig er bildet ditt! Ser ut som du har slått til i akkurat rette øyeblikk. Liker de litt "kalde" fargene i bildet; viser at det fortsatt er en mellomting mellom vinter og vår.

    SvarSlett
  4. Puh! som jeg sleit for å komme inn til bloggen din Sonja. Kom opp en side fra blogger hvor det sto at bloggen finnes ikke, du skal tor jeg klpdde meg i hode, tastaturet ble helt fullt av sagflis faktisk, he he

    Men nå fikk jeg da studert de vakre fuglene i flukt. Nydleige bilder, som om de er helt styillestående i lufta jo. Feiende flott bidrag.

    Aldri helt lyktes med å få fange dem på så nørt hold jeg, de er så sky så sky på foringsbrettet her hos meg, og når jeg nærmer med med kamera og knipser, er der alltid en gren eller fler som skjemmer så inmari, men dettane var flott ja.

    Varm Anneklem til deg for den.

    SvarSlett
  5. Mer sagflis her, Anne....=) Yngve har fikset det!! Han er vel grei! Det skjedde da jeg skulle legge inn bildet på X/52.
    Tusen takk for hyggelig kommentar! Jeg har døra på gløtt, og når jeg ser fra stuevinduet at de er på brettet, sniker jeg meg bort til ytterdøra og skyver den så forsiktig og lite opp at jeg akkurat får plass til objektivet - og så fyrer jeg løs! =)=)

    SvarSlett
  6. Hei Vibeke. Tusen takk for kommentaern. Ja, det var virkelig nydelig vær i dag, tok bildet bevisst litt overeksponert og dro bitelitt i hue/sat-spakene. =)

    SvarSlett
  7. Kjempebilde og veldig fin etterbehandling. Liker godt at man ser vingeslaget i bildet

    SvarSlett
  8. Synes dette ble et artig og herlig fluktbilde Sonja.

    SvarSlett
  9. Tusen takk skal du ha, Anne! =) Så hyggelig at du kommer innom med kommentarer! =)=)

    SvarSlett
  10. Flukten har du fanget på en fin måte Sonja. Synes uskarpheten som du selv kommenterer bare er med på å skape fart og bevegelse.
    Flott bilde og godt temaløsning.

    SvarSlett
  11. Sonja: da det sto at bloggen ikke fantes trykket jeg bare på de likevel og vips så var jeg her;O)

    SvarSlett
  12. Ja, det måtte jeg også gjøre. Nå skal det være i orden igjen da - jeg har en hyggelig hjelper på X/52 ! =)=)

    SvarSlett
  13. Tusen takk for hyggelig kommentar, Stein-Evert! =)=)

    SvarSlett
  14. Dete var et koselig bilde. Jeg forsøker å holde hånden over "matskålen" for å se om jeg liker bildet best med eller uten, men blir ikke sikker. Tror jeg liker det best slik du har valgt det, hvor fuglen er i flukt fra maten.

    Jeg endret link og fjernet et bilde for deg på X/52 :)

    SvarSlett
  15. Hei Yngve! Tusen takk for hjelp med linkingen og fjerning av det doble bildet. Håper at jeg får det til neste gang... (tror det!)
    Matskålen er litt hardt skarpet opp, så den forstyrrer litt, syns jeg. Jeg så det først da jeg hadde lagt det ut. Fint at du gidder å se alternativer i bildet mitt! Tusen takk for kommentaren! =)

    SvarSlett
  16. Nydelig bilde på flukt...selvom pippen flykter er det en ro i bildet syns jeg...nesten som den sier takk for maten, værsegod neste;-)

    SvarSlett